automajax@automajax.pl 22 737-01-01 503-100-705

Wymiana zaworu EGR - systemu recyrkulacji spalin

System recyrkulacji spalin EGR jak większość urządzeń mechanicznych nie jest wieczny

Z reguły dochodzi w nim do zapchania się sadzą bądź też uszkodzenia membrany. Zdarzają się również przypadki, kiedy to komputer pokładowy sygnalizuje błąd EGR w sytuacji, kiedy to doszło do przetarcia się wiązki elektrycznej. Dlatego też odnotowując podobne problemy z systemem EGR w pierwszej kolejności po odczytaniu błędów, warto obejrzeć przewód. Często też zużywają się uszczelki, a zatem przy demontażu wypada pomyśleć o nowych. Symptomami, które wskazują na uszkodzenie zaworu systemu recyrkulacji spalin jest chociażby nie jednostajna praca silnika na wolnych obrotach, przypadkowe zgaśnięcie i pojawiająca się żółta kontrolka check engine. Oczywiście trzeba mieć świadomość, że układ elektryczny nie w każdej sytuacji wprost informuje nas o dysfunkcjach systemu EGR. Bywają bowiem sytuacje, że jesteśmy informowani o nieodpowiednim skład mieszanki. Dysponując pojazdem z silnikiem turbodiesla awaria EGR objawia się poprzez wzrost ilości wydobywającego się z rury wydechowej dymu. W przypadku kiedy zachodzi potrzeba wymiany zaworu EGR, to nie musimy się martwić, bo nie jest to skomplikowana operacja. Do tego wystarczy podstawowy zestaw narzędzi. Najwięcej kłopotów może dostarczyć w zasadzie dostanie się do zaworu. Trzeba bowiem rozpiąć niektóre wiązki elektryczne oraz poddać demontażowi osłonę motoru.

ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CITROEN, DACIA, FORD, HONDA, JEEP, KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO