automajax@automajax.pl 22 737-01-01 503-100-705

Wymiana rozrządu Piaseczno

W nowoczesnych silnikach spalinowych mamy szereg różnych elementów. Jednym z nich jest rozrząd, któremu to będzie poświęcony niniejszy tekst.

Rozrząd to system na jaki składa się szereg zaworów i elementów sterowania ruchem w silniku spalinowym. Ma on za zadanie napełniać cylinder mieszanką i oraz pozbywać się gazów spalinowych. W typowym silniku tłokowym, czterosuwowym na rozrząd składa się kilka zaworów i wałek rozrządu. Dysponuje on tak zwanymi krzywki, które to mają za zadanie przekształcenie ruchu obrotowego w posuwisty. Energia ta przekazywana jest poprzez popychacze na zawory. Wałek rozrządu może być mocowany w głowicy nad zaworami albo też między nimi. Czasem lokuje się też go w kadłubie. Ruch obrotowy wału jest zawsze zgodny z tym z wału korbowego, a więc również i współgra z pracą każdego z tłoków. W zależności od danego momentu pracy otwierane są zawory dolotowe bądź wylotowe . Gwarantuje to w ten sposób odpowiednie opróżnianie i napełnianie cylindra. Wspomniane zgarnie się zaworów z pracą tłoków określane jest mianem faz rozrządu. Optymalne zestrojenie pracy wałka rozrządu z wałem korbowym nosi miano napędu rozrządu. Jest to zazwyczaj pasek zębaty lub łańcuch, a do tego jest też koło napędowe, zdawcze czy też pośrednie.

ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CITROEN, DACIA, FORD, HONDA, JEEP, KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO